22 Mart 2013 Cuma

su muhallebisi (su peltesi)

Biz küçükken annem çok yapardı bundan bize hemen sıcak sıcak bardaklara koyar kaşık kaşık yerdik boğaz ağrısına bire bir gelirdi :) bazen hasta olduğumda aklıma gelir yaparım geçen gün aklıma geldi nette gezerken resmini görüdm bir blogger paylaşmış ismini hatıryalamadım epey olmuştu göreli
kalktım yaptım bende sıcakken yedim benim kızçem yiyemedi tabi sıcak bu anne ya diye bende kalıplara koydum donsun diye deidm sen bekle soğuyunca yersin souduktan sonra verdim yedi garip geldi bu ne anne diyor :) dedim anneanne tatlısı bu çok lezzetli hadi bakayaım hamm :)

Malzemeler

  • 2 su bardağı su
  • 2 çorba kaşığı nişasta
  • 1 çay bardağı şeker
yapılışı
malzeleri bir tencreye koyalım sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişirelim sürekli karıştırın ki dibi tutmasın. ister sıcak sıcak servsi edin ki bence sıcakken yenmeli :) ister kalıplara dökün soğuk servis edin.

ben bunu yerken çoçukluğuma geri döndüm belki bir çoğumuzun çoçukluk anılarında yer alıyordur bu tatlı :) ee eskiden bu kadar bolluk yoktu tabi ne bulsak onu yerdik şimdi tarifte bol malzemede bol nerdeyse hergün evde pasta börek tatlı pişiyor ama eskiden daha bir tatlı gelirdi herşey sanki büyüdükçe o lezzetleri kaybediyormuyuz acaba. 

11 yorum:

  1. çocukken tüm harçlığımı su muhallebisine yatırırdım,ne çok severdim :)eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolun hepimizin anılarında var sanırım bu kolay tatlı :)

      Sil
    2. Günaydın ,,,, Hayırlı Cumaaaaaalar,,,,
      Bizim orda da Pelte deeeriz ,,,, evet hatirliyorum,,,, çocukken akrabalarda görüp yemiştim ,,,,,

      Sil
  2. çok şık görünüyor...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. merhaba canım...
    sana mail attım...
    gelen kutusuna gelmediyse spam kutusunada bakabilirsin.....

    YanıtlaSil
  4. Bana da çoçukluğum geldi aklıma elleriniz dert görmesin en eski tatlımız sağolun varolun

    YanıtlaSil
  5. İnanamıyorum sıcak sıcak çocukluğumun tatlısı annanem yapardı tarifi görünce nasıl mutlu oldum anlatamam yapmayı bilmiyord elinize kaleminize saglik

    YanıtlaSil
  6. çok severim elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Emziren anneler bunu yapa bilir 2 tane çocuğum var emzirme döneminde hep yedim yiyorumda hatta şimdi ocakta pişiyor bile 👌😊 ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık oğlum tatlı çok seviyor benimde aklıma daha önceden çok sevdiğimiz tatlı olarak bu geldi emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel görünüyor fakat bana malzemesi biraz az geldi ama buna aldanmamak gerekir belkide elinize sağlık :))

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için değerli...