22 Mart 2013 Cuma

Yüzük Çorbası Tarifi

Malzemeler

  • 3 kase mantı
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1,5 çay kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı salça (biber-domates salçası karışık)
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Limon suyu (nar ekşisi de olabilir)



yapılışı


 Tencereye 1 litre suyu koyup, kaynatın. Mantıları, nohutu koyun. Tuz atın, limon suyunu ekleyin. Mantılar su yüzeyine çıkınca pişmiş demektir. Tavada 3 yemek kaşığı sıvı yağda salçayı kavurup çorbaya ekleyin. Çorbaya nane serpip bir taşım kaynatıp ocaktan alın.
Orjinalinde mantıyı taze yapmamız gerekiyor ama pratik olsun diyorsanız dondurulmuş ya da kuru mantılardan yapabilirsiniz tabiki aynı lezzet olmaz.

Mantıyı yapmak için malzemeler

  • 2 su bardağı un
  • l yumurta
  • l çay bardağı su

İç harcı:

  • 250 gram kıyma
  • l soğan (ince doğranmış)
  • Karabiber

Söylediğim gibi orjinalinde hamuru yoğuruyoruz mantımızı açıyoruz çorbamızı o mantıyla yapıyoruz. ben genelde hazır mantıyla yapıyorum mantı açmaya fırsatım olmuyor pek üşeniyorum kızımda eşimde çok seviyor bu çorbayı özellikle kızım makrnalı çorba diye bayılıyor bazen değişiklik yapmak güzel oluyor umarım dener ve beğnirisniz sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için değerli...